Klienci zlecający pozycjonowanie swojej strony agencji reklamowej zwykle oczekują, że efekty prac przyjdą od razu. Wynika to bowiem z pewnej niewiedzy, klienci nie są świadomi tego co wpływa na pozycjonowanie są wyłącznie przekonani o tym, że wszystko leży w rękach firmy której zlecają pozycjonowanie.

Niestety w rzeczywistości jest inaczej. Na pozycjonowanie ma wpływ mnóstwo czynników. Jakiś czas temu Google opublikował listę czynników rankingowych. Opiewa ona blisko na 200-tu takich czynnikach. Wśród nich znajduje się wiek domeny czy nawet słowo kluczowe w domenie oraz sama historia domeny.

Dobór fraz kluczowych

Dużą wagę powinno przywiązywać się do doboru fraz kluczowych. Niestety jest to element często albo zaniedbywany albo zaniechany przez właścicieli firm. W tej kwestii możemy liczyć zdecydowanie na pomoc agencji której zleciliśmy pozycjonowanie. Dodatkowo podczas współpracy należy ustalić czy będziemy decydować się na pozycjonowanie lokalne czy też ogólnopolskie. Ma to szczególne znaczenie jeśli chodzi o uzyskanie dobrego efektu. Klient poszukujący ofert pozycjonowania na śląsku wpisze w Google frazę: pozycjonowanie Śląsk, bądź pozycjonowanie Katowice nie inaczej jest z doborem fraz kluczowych dla klienta, tutaj działamy analogicznie. Jeśli prowadzimy biznes lokalnie wybierzmy pozycjonowanie lokalne z frazą miejscowości bądź regionu w którym działamy.

Optymalizacja

Nie bez znaczenia jest tutaj przygotowanie strony “pod wyszukiwarkę”. Pozycja w Google niejako jest zależna od tego jak widoczna jest strona dla samej wyszukiwarki. Mówiąc najprościej ma być przyjazna. W praktyce oznacza to, że musi być zoptymalizowana pod kątem fraz kluczowych, prędkości ładowania, musi być zastosowane linkowanie wewnętrzne, zaś treści na stronie konieczne, by były bezpośrednio związane z branżą.

Wygląd strony www

Wśród czynników rankingowych jest także sam wygląd strony www. Ważne by była przejrzysta dla samego użytkownika jak i czytelna dla wyszukiwarki (czyli posiadała dobrą strukturę i odpowiednie znaczniki w html).

Artykuł powstał we współpracy z agencją marketingu internetowego https://pozyskajklienta.pl/.