Koło zębate

Przekładnie łańcuchowe to niezbędny element w rowerach i motocyklach. Występują one także pod maską niektórych samochodów jako element rozrządu. Jednak w przemyśle ciężkim stosowane są także w bardziej złożonych formach. Jak jest zbudowana przekładnia łańcuchowa i co się na nią składa? Na te pytania odpowiemy w dalszej części artykułu.

Krótka historia przekładni łańcuchowej

Pierwsze zastosowanie przekładni łańcuchowej opisał pewien słynny Filon z Bizancjum, którego uważa się za konstruktora pierwszej kapituły. Następnie przekładnie udoskonalano w Chinach. Gdzie zastosowano ją w ogromnym zegarze. Z kolei w czasach nowożytnych przekładnie zastosowano w różnych urządzeniach takich jak między innymi: dźwigi portowe. Kilkanaście lat później zastosowano je w automobilach.

Budowa i zalety przekładni łańcuchowej

Przekładnia łańcuchowa zbudowana jest z między innymi:
koła łańcuchowe zębate,
– łańcucha.
Wykonanie podanych elementów umożliwia obróbka CNC – frezowania, które polega na oddzieleniu warstwy materiału przy pomocy freza.

Programy komputerowe odpowiednio docinają i kształtują wszystkie elementy. Główną zaletą przekładni łańcuchowej jest stałe tempo pracy. Niestety wszystko posiada też wady – przekładnia łańcuchowa także. Główną wadą jest konieczność smarowania oraz głośna praca niektórych elementów.

Dobór elementów do przekładni łańcuchowej od firmy Polmech

Przekładnia łańcuchowa ma szerokie zastosowanie. Obecnie to nie tylko układ rowerów, ale także w układach rozrządu samochodów, maszyn przemysłowych. Wszelkie elementy dotyczące przekładni takie jak koła łańcuchowe zębate i inne można nabyć w sklepie firmy Polmech.

Firma ta zajmuje się produkcją elementów maszyn, aby działały sprawnie i długo. Ponadto współpracuje również z innymi producentami, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Zachęcam do zapoznania się z oferta oraz nabycia potrzebnych elementów na stronie www: http://www.kolalancuchowe24.pl/