Silnik

Zaniedbanie filtru kabinowego

Co jakiś czas należy dokonywać wymiany filtrów przemysłowych, w tym również filtru kabinowego. Nie chodzi jednak tylko o zadbanie o czystość powietrza wewnątrz kabiny pojazdu i braku alergenów oraz zanieczyszczeń – zapchany i brudny filtr przeciwpyłkowy może częściowo lub nawet całkowicie zablokować i uniemożliwić powietrzu na przepływ w układzie wentylacyjnym. Zanieczyszczony filtr kabinowy powoduje także zanieczyszczenia parownika i nagrzewnicy, co bardzo często kończy się po prostu wymianą tych części. Natomiast ogromne obciążenie silnika dmuchawy ostatecznie prowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia, i co za tym idzie, kosztownej naprawy. Dla mechanika może się to wiązać z bardzo kłopotliwym demontażem innych podzespołów wewnątrz kokpitu.

Kiedy wymienić filtr kabinowy?

Trzeba być przede wszystkim świadomym tego, co może się wydarzyć i starać się regularnie wymieniać filtr kabinowy. Na szczelność układy należny zwrócić uwagę zwłaszcza wtedy, kiedy zaczynamy odczuwać pierwszy niepokojący sygnał, jakim jest spadek wydajności chłodzenia. Części układu wentylacyjnego są drogie a naprawa bardzo czasochłonna, przysłowiowo znacznie lepiej więc zapobiegać niż leczyć.

Zrób to sam

Niestety wielu pracowników warsztatów samochodowych ogranicza się jedynie do rutynowego przeglądu klimatyzacji a całkowicie pomija prostą i tanią czynność jaką jest wymiana filtra kabinowego. Jeśli nastąpi taka potrzeba możesz sam wymienić filtr przeciwpyłowy. Filtry kabinowe nie należą do drogich części, ale nie kupuj najtańszych, ponieważ szybko ulegają uszkodzeniom i mają problem z działaniem przy dużej wilgotności powietrza. Zakup porządny filtr, np. https://pzlsedziszow.pl/kup-online/ i podążaj według wskazówek instrukcji producenta. Zajmie Ci to chwilę, a znacznie poprawi się nie tylko komfort i wygoda jazdy ale także i bezpieczeństwo Twoje i Twoich pasażerów.