Techniki sprzedaży

Największą bolączką każdego sprzedaży jest zalegający towar na magazynie. Przechowywanie towarów jest kosztowne, dlatego w tej sytuacji organizowane są różnego rodzaju przeceny, mające na celu zwiększyć atrakcyjność sprzedawanego produktu i przyciągniecie klienta do swojego sklepu. Niestety, nawet najbardziej atrakcyjny cenowo produkt nie gwarantuje zachowania wysokich obrotów sklepu.

Ilość czynników składających się na powodzenie w świecie sprzedażowym jest zbyt duża, aby mogła zostać odkryta spontanicznie przez utalentowanego nawet sprzedawcę. Dzieje się tak, ponieważ żyjąc w XXI wieku mamy szereg społecznościowych mediów, a każde z nich rządzi się swoimi prawami. Ponadto nie ma jednego, uniwersalnego sposobu działania. Na technikę sprzedaży wpływać będzie to, w jaki sposób dana firma sprzedaje swoje produkty. Inaczej sprawa będzie wyglądała w sklepie stacjonarnym, a zupełnie inną dawką kreatywności będzie zaś musiał wykazać się sprzedawca, obsługujący równocześnie marketing internetowy.

Aby nie zagubić się w meandrach sprzedaży i w technikach kontaktu z (nierzadko) uporczywym klientem, warto zainteresować się szkoleniem referencyjnym nt. technik sprzedaży, czyli dla wszystkich sprzedawców, dla których najwyższym dobrem jest dobro klienta. Techniki sprzedaży to wszystkie znane obecnie i potwierdzone elementy, które wpływają na jej skuteczność. Jest tu zwrócona uwaga na takie aspekty jak :

  • profesjonalizm w trakcie kontaktu z klientem (w jaki sposób prowadzić luźne rozmowy i kiedy przejść na nieco bardziej oficjalny ton
  • marketing edukacyjny – jak i kiedy podpowiadać klientowi w kwestii naszych produktów
  • dosprzedaż (łączenie) dodatkowych produktów i usług – czyli jak „wcisnąć” więcej. Czy warto to robić na siłę?
  • Obsługa uwag klienta – podchodzenie do sytuacji spornych i konfliktowych. Zawsze należy trzymać nerwy na wodzy, ale nie zawsze jest to proste

Istotny w powyższych rozważaniach jest fakt, że takie szkolenia muszą być organizowane w zależności od pola działalności firmy. Do wyboru są różne szkolenia (np. AS SPRZEDAŻY B2C), specjalnie skrojone na potrzeby klienta. Warto zapytać o wycenę szkolenia, pisząc maila na stronie. Być może uda się uzyskać dofinansowanie ze środków UE, dzięki czemu zaoszczędzimy trochę pieniędzy.